Slagvaardig en volhardend
Betrouwbaar en energiek
Doelgerichte verbinding tussen management en werkvloer
Pragmatisch en resultaatgericht interim management
Ruime ervaring in bedrijfsleven en publieke sector

Contact

Geinteresseerd geraakt in de diensten van DLM, neemt u dan gerust contact met ons op.

Volg André Dijks op Linkedin en Twitter. 

 

 

Interim Management

Interim Supply Chain Managers plannen, coördineren en monitoren binnen een bedrijf of instelling de stroom van goederen en diensten van de leverancier tot aan de uiteindelijke consument.

Wat is een Interim Supply Chain Manager?

Een Interim Supply Chain Manager is een tijdelijke specialist die binnen een organisatie verantwoordelijk is voor het creëren van een zo effectief en efficiënt mogelijke keten van goederen en diensten van de leverancier tot aan de klant of eindconsument. Deze keten (ook wel ‘Supply Chain’ genoemd) bestaat onder andere uit alle inkomende en uitgaande transportstromen, het motiveren en aansturen van mensen, opslag en voorraadbeheer, inkoop, toevoer- en verwachtingsmanagement, productie, planning, orderverwerking, klantenservice, kwaliteitsbeheer, productontwikkeling, marketing en informatiesystemen.

Daarbij is een Interim Supply Chain Manager continu bezig met het analyseren en verbeteren van hieraan verwante processen. Er wordt onder meer een zo (kosten)efficiënt mogelijke (productie) planning opgesteld, waarbij de voorraad binnen het bedrijf zo laag mogelijk dient te worden gehouden. Dit alles onder de voorwaarde dat er te allen tijde aan de vraag van de afnemers van het bedrijf kan worden voldaan.

Typische taken van een Supply Chain Manager zijn bijvoorbeeld:

• Zo accuraat mogelijk voorspellen van de toekomstige vraag
• Optimaliseren van de samenwerking tussen inkoop, operations, planning en logistiek
; Analyseren en optimaliseren van processen en inrichting van systemen
• Opstellen van rapportages met betrekking tot de performance (al dan niet met aanbevelingen)
• Onderhouden van relaties met externe dienstverleners op het gebied van transport en opslag
• Motiveren en aansturen van mensen en middelen. Reductie van operationele kosten

Andre Dijks heeft ruime directie en management ervaring en aantoonbaar zeer goede resultaten bereikt in het verder ontwikkelen van organisaties en mensen in SCM, Supply Chain Management.

Dijks Logistics Management

Andre Dijks is verbonden aan de Nederlandse Orde van Interim Managers www.nive.org