Slagvaardig en volhardend
Betrouwbaar en energiek
Doelgerichte verbinding tussen management en werkvloer
Pragmatisch en resultaatgericht interim management
Ruime ervaring in bedrijfsleven en publieke sector

Contact

Geinteresseerd geraakt in de diensten van DLM, neemt u dan gerust contact met ons op.

Volg André Dijks op Linkedin en Twitter. 

 

 

Supply Chain Management

Supply Chain Management (SCM) is het toezicht op mensen, materialen, informatie en financiën wanneer deze van plaats veranderen in het proces van 'leverancier - fabrikant - groothandel - retailer - consument'.

Supply Chain Management (SCM) omvat de coördinatie en integratie van deze stromen, zowel binnen als tussen organisaties.

Supply Chain Management (SCM) is het optimaliseren van bedrijfsprocessen met als doel het verbeteren van het totale bedrijfsproces door de inventaris te verminderen (met de veronderstelling dat de producten, wanneer nodig, beschikbaar zijn en blijven.

Interim Supply Chain Management heeft zijn doel bewezen en is voor veel bedrijven noodzakelijk om directe en -indirecte kosten te verlagen.

(Productie) bedrijven hebben vaak hun interne automatisering inmiddels op orde. Maar hoe zit dat in de Supply Chain? Bedrijven werken letterlijk als een schakel in een logistieke keten.

Bedrijven die het eindproduct aan de klant leveren, via groothandels en toeleveranciers van specifieke componenten, tot producenten van onderdelen. Allemaal voegen ze waarde toe aan het eindproduct en daarbij is optimale communicatie cruciaal.

Voordelen van Supply Chain Management

Het kan efficiënter, door de informatiestroom te automatiseren van de klant naar toeleverancier. Hiermee kunt u grote voordelen verwezenlijken, zoals:

Minder fouten, minder kosten:

Tijdens het handmatig overnemen van data worden er sneller fouten gemaakt die u veel geld kosten.

Sneller bijwerken van de informatie:

Het verder automatiseren van de informatiestromen.

Als u dit vergelijkt met de huidige situatie, waar een email gestuurd wordt met de bevestigde leverdatum. Vaak blijft de email liggen, voordat het wordt verwerkt. Met als gevolg dat orders bevestigd worden op basis van verouderde, verkeerde informatie. Gevolg: een ontevreden klant, spoedorders, lagere service, te veel voorraad, en stress.

Meer focus op strategische activiteiten:

Minder administratie en minder invoerwerk bespaart u veel tijd. En dit zorgt dat er meer tijd voor kantoorpersoneel is om te focussen op de meer strategische activiteiten die wel waarde toevoegen.

Dijks Logistics Management

Andre Dijks is verbonden aan de Nederlandse Orde van Interim Managers www.nive.org